Mer än 65 % av alla svenska internetanvändare besöker Facebook regelbundet.

Idag har ungefär hälften av de svenska företagen en egen sida även på Facebook. För allt fler företag så är detta redan en självklar marknadsföringskanal.

Annonsering på Facebook är relativt nytt för många företag och det kan vara svårt att veta hur man ska lyckas i sin annonsering.

Vi som arbetar på Millstone Group fick tidigt upp ögonen för möjligheterna med Facebook som marknadsföringskanal för våra kunder. Därför har vi varit med i matchen i ett par år och hängt med i svängningarna.

Facebook har för många företag varit ett slöseri med tid, men den senaste tiden så har det skett dramatiska förändringar med plattformen som ingen företagare som har digital närvaro kan blunda för.

Därför är Facebookannonsering kanske den hetaste möjligheten när det gäller marknadsföring just nu

Här är endast några få av fördelarna Facebook erbjuder idag

  • Du kan nå lika många personer eller fler än du kan med TV eller radio.
  • Du kan välja vilka länder eller andra områden inom ett land som du vill synas på.
  • Du kan ringa in din målgrupp bättre än någon annanstans, eftersom Facebook har så mycket data över sina användare
  • Du får den lägsta kostnaden per 1 000 visningar av din annons i historien. I genomsnitt så betalar du bara ungefär 1 % av kostnaden för TV

Om inte de anledningarna räcker så hittar du här en lista på 105 praktikfall där företag gjort Facebookannonseringen lönsam.

Millstone Group är specialister på Facebook och vi hjälper dig få en lönsam annonsering.

Kontakta oss! Du når vår Facebook expert Jonas Carlström på telefon 070 235 11 51 eller via e-post jonas.carlstrom@millstonegroup.se