PRESSMEDDELANDE

Millstone Group –
Sveriges första oberoende mediebyrå

Intresseorganisationen IAB Sverige ska ta fram en ny standard för format och mätning av display-annonsering. Syftet är att underlätta samspelet mellan publicister, byråer och annonsörer. Millstone Group har bjudits in att delta i arbetet som drivs av en branschkommitté.

IAB Sverige är en oberoende intresseorganisation för aktörer inom digital marknadskommunikation. Organisationen verkar för att öka förståelsen för interaktiva medier med visionen att Sverige ska vara världsledande inom interaktiv marknadsföring.

IAB Sverige publicerade 2012 den första svenska standarden för display-annonsering. Nu inleds arbetet med att uppdatera gällande standard, samt att komma med rekommendationer inom ett antal andra områden som är väsentliga för marknadens utveckling.

Millstone Group har bjudits in att delta i arbetet som drivs av en så kallad Task Force under ledning av IAB Sverige.

– Fokus för oss på Millstone är lönsam marknadsföring som kunderna förstår och kan mäta. Behovet av en standard för mätning av display-annonsering har funnits länge, och ökar varje dag med tanke på hur snabbt skiftet till digital media går. Därför känns arbetet inom IAB Sverige extremt viktigt och meningsfullt, säger Stefan Mahlstein, grundare av Millstone Group.

Förutom Millstone Group så utgörs IAB Sveriges Task Force Display även av representanter från AdaptAdx, Schibstedt, Bannerboy, Mediekompaniet, Carat, Egmont, Expressen, Mediasjutjugo, Webtraffic och Widespace.

För mer information, vänligen kontakta:
Stefan Mahlstein, grundare Millstone Group
Mobil: 073 650 87 10
Mail: stefan.mahlstein@millstonegroup.se

Om Millstone Group

Millstone Group är en fullservicebyrå inom medierådgivning bestående av företagen Millstone (2014), Pineberry (2007) och WordOn (2009). Företaget erbjuder medierådgivning med fokus på lönsamhet, valfrihet och transparens. Millstone Group har idag cirka 400 kunder som Mäklarhuset, Cylinda, Hallon, Avanza Bank, Fyndiq mfl.